fbpx

PRESSMEDDELANDE 29.9.2020

Coronaårets utmaningar har också återspeglats i utvecklingsbolaget Posintras företags-rådgivning, där många företag istället för råd angående tillväxtplaner har ansökt om stöd för att klara krisen. Företaget lanserar nu en omsorgskampanj för att i så stor utsträckning som möjligt uppmuntra lokala företag att söka hjälp för sina egna utmaningar. Oavsett om det rör sig om överlevnad, förnyelse, expansion eller ett helt vardagligt ärende. En uppringningsbot tas till hjälp för kontakttagandet.

Under våren och sommaren har Posintras företagsrådgivning stått till tjänst i bland annat frågor rörande utnyttjandet av olika statliga hjälp- och stödpaket, kassaflödesberäkningar och uppgörande av överlevnadsplaner. Efter sommarsäsongen har kontakttagandena även inkluderat utveckling av företagsverksamheten, såsom investeringar och finansiering, utan anknytning till coronan.

– Eftersom osäkerheten fortsätter vill vi nå så många företag som möjligt och uppmuntra dem till att utnyttja våra tjänster, varav de flesta är kostnadsfria, säger VD Fredrik Pressler.

För att hjälpa till med omsorgskampanjen utnyttjas en uppringningsbot, som med början onsdag den 29.9., med VD:s röst, ringer upp cirka 2000 Borgåföretag. Om Posintras uppringningsbot kontaktar ditt företag, lönar det sig alltså att förhålla sig öppet till saken och beställa tilläggsinformation om Posintras tjänster. Du kan bli överraskad.

– Coronavåren visade för många lokala företagare att den ofta vardagliga hjälpen Posintra erbjöd utgjorde en positiv och välkommen överraskning, menar Pressler. – Vi vill fortsätta att uppmuntra företag att kontakta oss med låg tröskel. Oavsett om det gäller långsiktig företagsutveckling eller svar på oväntade vändningar, uppnås de bästa resultaten genom gemensam sparring, fortsätter Pressler.

 

Mer information om våra tjänster för verksamma företag