Laddar Karta...

Päivämäärä/Aika
26/09/2019
17:00 - 20:00

Paikka
CoSpace Porvoo

Tapahtumatyyppi


I RESULTATSMEDJORNA FORTSÄTTER VI BEHANDLA VARUMÄRKEN OCH BRANDING

Resultatsmedja-utbildningarna under 2019 behandlar ett brett och betydande tema, nämligen branding. På hösten ordnar vi två utbildningar med olika innehåll, och du kan enligt egen tidtabell delta i antingen båda eller bara den ena. Deltagande under våren hindrar inte från att delta i höstens utbildningar. Repetition är kunskapens moder. Som Posintras samarbetspartner i dessa Resultatsmedjor fungerar Aava & Bang Oy.

Företagsbranding är en konstform där vi finländare huvudsakligen är ganska dåliga, jäktade och otåliga. Det är bra att komma ihåg att branding aldrig är ett enstaka projekt som blir klart på en gång utan en process, som tar tid, och som aldrig baseras på gissningar eller ens tur. I värsta fall leder bristen på branding till ett okontrollerat kaos, där köparens beslut baseras på pris och vaga resonemang. Syftet med branding är att baka in den typen av känslor som under kundens inköpsprocess väger tyngre än resonemangen och pengarna. Vid branding bör man också ta hänsyn till rådande megatrender, såsom miljöansvar, som utgör ett centralt och mycket omtalat ämne. Kom med och lär dig hur du genom ansvarsfulla val i din marknadsföring kan dra nytta av bland annat den här trenden.

Kom med i Posintras Resultatsmedja för att få god insikt i företagsbranding. Under hösten anordnas två utbildningar med olika innehåll, som fördjupar sig i branding på praktisk nivå.

Den första Resultatsmedja-kvällen hålls torsdagen den 26.9. kl. 17-20, där vi adresserar de första stegen av varumärkesbyggnad: Hur ett varumärke är uppbyggt och vilka byggstenar du behöver för att börja bygga ett varumärke på en fast grund.

Vi spinner vidare på och fördjupar oss i ämnet under Resultatsmedjans andra del, som hålls tisdagen den 29.10. klo 17-20. Då närmar vi oss branding ur det visuella uttryckets, berättelsernas och ledarskapets synvinklar.

Det mesta möjliga får du ut av helheten genom att anmäla dig till båda tillställningarna. Tillställningarna är avgiftsfria. Antalet platser är begränsat. Tillställningen går på finska.


RESULTATSMEDJA 3. VARUMÄRKEN OCH BRANDING – Vision och löfte

Tidpunkt: torsdag 26.9.2019 kl. 17-20, CoSpace Borgå

Varumärket måste alltid kunna stöda sig på företagets vision och löfte. Branding kan egentligen inte förverkligas utan dessa. Så varför existerar företaget och vad är dess största dröm? Vilka värden styr dess verksamhet? Kärnan och karaktären omfattar företagets konkurrensfördelar, förmåga att konkurrera och vilja att hållas kvar i tävlingen. I dessa sammanfattas också företagets kundlöfte och stil, som via branding ska väcka känslor. Ett annat centralt tema är företagsansvar.

 

 

Försäkra din plats och anmäl dig genast med linken nedan!

 

ANMÄL DIG TILL 26.9. Resultatsmedja

 

Få ut det mesta möjliga av tillställningarna genom att också delta i den inledande kartläggning som erbjuds av Aava & Bang. Förfrågan skickas till dig efter anmälan.

I Resultatsmedjan får vi också höra om Aava & Bangs nya koncept rörande tillväxtacceleration, Markkinointivirittämö. Markkinointivirittämö är ett marknadsförings- och försäljningsorienterat tillväxtprogram som utöver företagsspecifik marknadsföringsutbildning tillhandahåller en anställd för det praktiska genomförandet.

 

Posintras Resultatsmedjor
Posintras Resultatsmedjas utbildningar arrangeras i samarbete med expertföretag inom olika områden. De teman som behandlas är bland företagare aktuella samtalsämnen från marknadsföring till ekonomisk förvaltning. Utbildningarna är avgiftsfria och främst avsedda för antingen nystartade eller verksamma företag i vårt område. Kom med för att finslipa ditt kunnande, lära dig nytt och för att nätverka! Du kan också skicka in dina önskemål rörande Resultatsmedjans teman.


Aava & Bang
Aava & Bang, som grundades för tio år sedan, föddes utifrån tanken på att ge företagen något som traditionella reklambyråer och konsultföretag inte kunde erbjuda tillväxtorienterade företag – en verklig strategisk partner för utvecklingen av försäljningen och marknadsföringen, som vill och kan ta ansvar även för strategins förverkligande i vardagen.


CoSpace Porvoo
CoSpace is a co-working facility that offers workspace and related services as a package to companies. Focus on your core business without unnecessary bureaucracy or long-term contracts. You can buy a daily or a weekly ticket to a shared workspace or book a private room for a longer period of time. We have different packages to serve the needs of different companies. We also offer several different kinds of meeting rooms with all necessary technology and equipment.


Posintra Oy
Posintra är Östra Nylands eget utvecklingsbolag vars uppgift är att hjälpa lokala företag till tillväxt och framgång och därmed erbjuda hela regionen verktyg för tillväxt och välfärd – kraft för morgondagen.

 

Laddar Karta...

Päivämäärä/Aika
26/09/2019
17:00 - 20:00

Paikka
CoSpace Porvoo

Tapahtumatyyppi


I RESULTATSMEDJORNA FORTSÄTTER VI BEHANDLA VARUMÄRKEN OCH BRANDING

Resultatsmedja-utbildningarna under 2019 behandlar ett brett och betydande tema, nämligen branding. På hösten ordnar vi två utbildningar med olika innehåll, och du kan enligt egen tidtabell delta i antingen båda eller bara den ena. Deltagande under våren hindrar inte från att delta i höstens utbildningar. Repetition är kunskapens moder. Som Posintras samarbetspartner i dessa Resultatsmedjor fungerar Aava & Bang Oy.

Företagsbranding är en konstform där vi finländare huvudsakligen är ganska dåliga, jäktade och otåliga. Det är bra att komma ihåg att branding aldrig är ett enstaka projekt som blir klart på en gång utan en process, som tar tid, och som aldrig baseras på gissningar eller ens tur. I värsta fall leder bristen på branding till ett okontrollerat kaos, där köparens beslut baseras på pris och vaga resonemang. Syftet med branding är att baka in den typen av känslor som under kundens inköpsprocess väger tyngre än resonemangen och pengarna. Vid branding bör man också ta hänsyn till rådande megatrender, såsom miljöansvar, som utgör ett centralt och mycket omtalat ämne. Kom med och lär dig hur du genom ansvarsfulla val i din marknadsföring kan dra nytta av bland annat den här trenden.

Kom med i Posintras Resultatsmedja för att få god insikt i företagsbranding. Under hösten anordnas två utbildningar med olika innehåll, som fördjupar sig i branding på praktisk nivå.

Den första Resultatsmedja-kvällen hålls torsdagen den 26.9. kl. 17-20, där vi adresserar de första stegen av varumärkesbyggnad: Hur ett varumärke är uppbyggt och vilka byggstenar du behöver för att börja bygga ett varumärke på en fast grund.

Vi spinner vidare på och fördjupar oss i ämnet under Resultatsmedjans andra del, som hålls tisdagen den 29.10. klo 17-20. Då närmar vi oss branding ur det visuella uttryckets, berättelsernas och ledarskapets synvinklar.

Det mesta möjliga får du ut av helheten genom att anmäla dig till båda tillställningarna. Tillställningarna är avgiftsfria. Antalet platser är begränsat. Tillställningen går på finska.


RESULTATSMEDJA 3. VARUMÄRKEN OCH BRANDING – Vision och löfte

Tidpunkt: torsdag 26.9.2019 kl. 17-20, CoSpace Borgå

Varumärket måste alltid kunna stöda sig på företagets vision och löfte. Branding kan egentligen inte förverkligas utan dessa. Så varför existerar företaget och vad är dess största dröm? Vilka värden styr dess verksamhet? Kärnan och karaktären omfattar företagets konkurrensfördelar, förmåga att konkurrera och vilja att hållas kvar i tävlingen. I dessa sammanfattas också företagets kundlöfte och stil, som via branding ska väcka känslor. Ett annat centralt tema är företagsansvar.

 

 

Försäkra din plats och anmäl dig genast med linken nedan!

 

ANMÄL DIG TILL 26.9. Resultatsmedja

 

Få ut det mesta möjliga av tillställningarna genom att också delta i den inledande kartläggning som erbjuds av Aava & Bang. Förfrågan skickas till dig efter anmälan.

I Resultatsmedjan får vi också höra om Aava & Bangs nya koncept rörande tillväxtacceleration, Markkinointivirittämö. Markkinointivirittämö är ett marknadsförings- och försäljningsorienterat tillväxtprogram som utöver företagsspecifik marknadsföringsutbildning tillhandahåller en anställd för det praktiska genomförandet.

 

Posintras Resultatsmedjor
Posintras Resultatsmedjas utbildningar arrangeras i samarbete med expertföretag inom olika områden. De teman som behandlas är bland företagare aktuella samtalsämnen från marknadsföring till ekonomisk förvaltning. Utbildningarna är avgiftsfria och främst avsedda för antingen nystartade eller verksamma företag i vårt område. Kom med för att finslipa ditt kunnande, lära dig nytt och för att nätverka! Du kan också skicka in dina önskemål rörande Resultatsmedjans teman.


Aava & Bang
Aava & Bang, som grundades för tio år sedan, föddes utifrån tanken på att ge företagen något som traditionella reklambyråer och konsultföretag inte kunde erbjuda tillväxtorienterade företag – en verklig strategisk partner för utvecklingen av försäljningen och marknadsföringen, som vill och kan ta ansvar även för strategins förverkligande i vardagen.


CoSpace Porvoo
CoSpace is a co-working facility that offers workspace and related services as a package to companies. Focus on your core business without unnecessary bureaucracy or long-term contracts. You can buy a daily or a weekly ticket to a shared workspace or book a private room for a longer period of time. We have different packages to serve the needs of different companies. We also offer several different kinds of meeting rooms with all necessary technology and equipment.


Posintra Oy
Posintra är Östra Nylands eget utvecklingsbolag vars uppgift är att hjälpa lokala företag till tillväxt och framgång och därmed erbjuda hela regionen verktyg för tillväxt och välfärd – kraft för morgondagen.