Tiesitkö, että Porvoossa toimii kotimainen matkailualan kasvuyritys RTG Sales Oy? Yritys tarjoaa ja kehittää asiakkailleen matkailualan Contact Center -palveluja ja työllistää yhteensä noin 270 henkilöä, joista reilut 70 työskentelee Porvoossa. Yritys toimii Porvoon keskustassa sijaitsevassa WSOY-talossa uudistetuissa, moderneissa tiloissa. Muun muassa matkailualan kasvun ja asiakkaiden lisääntyvien tarpeiden myötä RTG Sales tarjoaa tasaiseen tahtiin mielenkiintoisia myynnillisiä asiakaspalvelutehtäviä Porvoossa ja lähiseuduilla asuville osaajille.

Kävimme kysymässä RTG Salesin kahdelta työntekijältä, millaista työskentely yrityksessä on.

 

Sonja Pihlflyckt, Tiimiesimies, RTG Sales Oy

Sonja Pihlflyckt, Tiimiesimies, RTG Sales Oy


Sonja Pihlflyct, Tiimiesimies, RTG Sales Oy

Aloitin työskentelyn RTG Sales Oy:ssä vuonna 2016. Kiinnostuin yrityksestä monestakin syystä, en vähiten siksi, että se sijaitsee kotiani lähellä Porvoossa ja saan käyttää jokapäiväisessä työssäni äidinkieltäni ruotsia.

Työpäiväni ovat monipuolisia ja vaihtelevia. Suurimman osan ajasta teen erilaisia help desk- ja vuorovastaavan työtehtäviä eli autan virkailijoita mm. lentovarausten käsittelyssä. Muutoin toimin oman tiimini esimiehenä: Autan tiimiäni pääsemään työlle asetettuihin tavoitteisiin ja tuen heidän kehittymistään.

Parasta työssäni ovat ehdottomasti työkaverit ja hyvä työilmapiiri. Ilman kollegoitani en pärjäisi työssäni. Arvostan myös sitä, että jokaisella työntekijällämme on mahdollisuus edetä työssään; saada lisää vastuuta ja uudenlaisia työtehtäviä.

Suosittelen RTG Salesia työnantajaksi henkilölle, joka pitää asiakaspalvelusta, on kiinnostunut matkailusta ja jolla on hyvä osaaminen erilaisten tietokoneohjelmien käyttämisessä tai on ainakin valmis kehittämään osaamistaan. Työ on pääsääntöisesti vuorotyöskentelyä eli sopii hyvin erilaisiin elämäntilanteisiin. Itse viihdyn yrityksessä erinomaisesti ja työn vastapainoksi mm. matkustelen mielelläni.

 

 

 

 

Rikhard Öhman, myyntivirjailija, RTG Sales Oy

Rikhard Öhman, myyntivirjailija, RTG Sales Oy


Rikhard Öhman, myyntivirjailija, RTG Sales O

Työskentelen RTG Sales Oy:ssä myyntivirkailijana sekä lisäpalveluiden ns. Ambassadorina. Aloitin työssäni syksyllä 2017. Löysin työpaikan perinteisen työpaikkailmoituksen kautta. Kiinnostuin yrityksestä, johon haettiin myynnillistä asiakaspalvelijaa. Se tuntui sopivan hyvin työhistoriaani ja kiinnostuksen kohteisiini.

Olen koulutukseltani merkonomi ja tradenomi liiketalouden puolelta. Matkailu ja lentoliikenne ovat aina kiinnostaneet minua. Vapaa-aikanani matkustelen paljon, joten voi kait sanoa, että tässä tuli kaksi kärpästä yhdellä iskulla: Työn ja vapaa-ajan intressit tukevat hyvin toisiaan.

Työpäiväni koostuvat pitkälti vuorovaikutuksesta asiakkaiden kanssa, pääsääntöisesti puhelimitse. Teen sekä uusia lentovarauksia että muokkaan jo olemassa olevia. Lentovarauksiin lisätään usein erilaisia lisäpalveluita kuten aterioita, istumapaikkoja, lemmikkejä ja lasten saattajapalveluita. Tehtävämme on reagoida nopeasti asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.

Lisäksi työhöni lisäpalveluiden Ambassadorina kuuluu näiden palveluiden sisäinen myynninedistäminen ja suosittelu. Pidämme lähes viikoittain sisäisiä, teemoitettuja kahvihetkiä lisäpalveluihin liittyen. Neuvon ja tuen virkailijoita lisäpalveluihin liittyvissä kysymyksissä ja käytännön työtehtävissä.

Parasta työssäni on sen vaihtelevuus ja se, että voin olla ratkaisemassa ihmisten matkustamiseen liittyviä käytännön haasteita. Sitä kautta tuotan asiakkaille sekä hyvää mieltä että mahtavia matkaelämyksiä. Opin työssäni päivittäin jotain uutta, vähintäänkin uudenlaisen näkökulman tilanteen ratkaisemiseen. Meillä on mielestäni loistava, toisiaan tukeva henkilöstö, jossa kannustetaan työtoveria. Kenenkään ei tarvitse pelätä, että jäisi askarruttavan asian kanssa yksin.

Suosittelen RTG Salesia työnantajaksi henkilölle, jolla on avara ajatusmaailma, joka arvostaa suomalaisuutta, pitää matkailun maailmasta ja haluaa palvella asiakkaitaan hyvin. Paineensietokyky ja vastuunkantaminen ovat tässä työssä tärkeässä roolissa, joskin reipas mieli, määrätietoisuus ja periksiantamaton asenne lopulta ratkaisevat. Yritys tarjoaa hyvät etenemismahdollisuudet sitä haluaville, hyvän bonusjärjestelmän ahkerille työntekijöille sekä laadukkaita koulutuksia.

Työ on ollut monipuolisempaa ja palkitsevampaa kuin osasin ennakolta kuvitella. Jokapäiväinen kanssakäyminen ihmisten kanssa on myös itselle parhainta mahdollista itsensä kehittämistä.

 

Tiesitkö tämän?

RTG Sales Oy toimii Contact Centerinä muun muassa Finnairin asiakaspalvelutoiminnoissa hoitaen Finnairin eri asiakaspalvelukanavia kuten puhelin, sähköposti, chat ja sosiaalinen media.

 

LISÄTIETOA